Recensie The Animal Nanny
Elk jaar als mijn man en ik op vakantie willen gaan, rijst weer de vraag 'wie gaat er dit jaar op de katten passen?'.
Ik denk dat veel katteneigenaren het wel herkennen: je wilt niet steeds
dezelfde vrienden/familieleden er mee 'belasten', en/of je wilt het
liefst ook iets terug kunnen doen. En je wilt natuurlijk graag een oppas
die wel goed oog heeft voor de gezondheid van je katten. Die ook naar
de dierenarts gaat als er iets aan de hand is.
Als
dierenartsassistente ben ik nogal een overbezorgde poezenmoeder. En
ondanks dat in het verleden lieve vrienden of buren uitstekend voor mijn
meisjes hebben gezorgd, was ik toch altijd nerveus op vakantie. Gaat
alles wel goed thuis?
Nu zijn we een half jaar geleden verhuisd en
wonen we iets verder van onze vrienden af, waardoor ik me bezwaard voel
dat iemand elke dag om moet rijden om voor mijn poezen te zorgen. De
nieuwe buren zijn heel aardig, maar om nu gelijk al te vragen of ze op
onze katten kunnen passen? Dus hoe gingen we dit oplossen?
Via
mijn werk had ik al eens kennis gemaakt met Natascha van de The Animal
Nanny. Haar kantoor zit gevestigd in wijk Leeuwendael, dus veel van haar
klanten, zijn ook onze klanten. Naast een hondenuitlaatservice en
taxiservice (vervoer van uw dier en evt uzelf van en naar de dierenarts
of trimsalon), heeft ze ook een oppasservice aan huis. Dit laatste
konden wij wel gebruiken!
Dus nam ik contact op met Natascha en
planden we een kennismakingsgesprek bij ons thuis. Natascha gaf uitleg
over haar werkwijze en alle gegevens van de katten werden genoteerd en
uiteraard maakte Natascha kennis met onze meisjes.
In opvolging van
het gesprek kreeg ik de gegevens die Natascha had opgenomen digitaal
uitgewerkt en ik kreeg zelfs een Animal Nanny-account op de website om
de gegevens in te zien en zonodig aan te passen. Keurig geregeld
allemaal! Dus we spraken af dat Natascha tijdens onze vakantie naar
Berlijn op de poezenmeisjes zou passen.
Op de eerste vakantiedag kregen we een smsje van Natascha, dat ze bij de katten was geweest en hoe het met ze ging. Tijdens de vakantie heb ik nog een enkele keer een berichtje gestuurd om te vragen hoe het ging en ik kreeg altijd vlot antwoord. Op de laatste dag van de vakantie kreeg we een afsluitend berichtje en het verzoek om te sms-en als we weer thuis waren. Dit laatste is ook zoiets goeds: als Natascha geen bericht ontvangt en de eigenaren niet kan bereiken, zal ze namelijk toch de volgende dag weer langsgaan om de dieren te verzorgen. Er kan natuurlijk van alles zijn gebeurd, een ongeluk, vliegtuigvertraging, geen bereik etc. Wat er ook gebeurd, mocht je onverhoopt niet op tijd thuis komen, je huisdieren worden verzorgd!
Bij thuiskomst renden de meisjes ons blij
tegemoet, we werden overladen met kopjes, knorretjes en kreetjes.
Ondanks Natascha haar goede zorgen, waren ze toch erg blij dat 'pap en
mam' weer thuis waren smile-emoticon
Op tafel vonden we uitgebreid verslag van de oppasdagen. Elke dag was
er een checklist ingevuld. Niet alleen kon ik van dag tot dag volgen hoe
ze hadden gegeten en wat de consistentie van de ontlasting was, maar
ook dat Elske van dag tot dag Natascha steeds meer durfde te vertrouwen
(Elske is normaal een bangerd die zich aan mijn vorige vakantie-oppassen
nooit liet zien) en dat ze gezellig tegen Tara had gekletst. Ook dat de
meiden zich reuze vermaakten met de voerpuzzel die elke dag werd
gevuld, maar hadden ontdekt dat snoepzakjes van de eettafel pikken nog
veeeel leuker was.
Kortom, ik ben heel erg blij dat we Natascha op onze meiden hebben laten passen. Ze hebben uitstekende zorg en aandacht gekregen. En ik kon gerust zijn dat als er al eentje ziek zou worden, Natascha dit zou opmerken en zo nodig naar de dierenarts zou gaan.
Ik ga in de toekomst zeker weer gebruik maken van de The Animal Nanny en ik kan het iedereen van harte aanbevelen! Het is zo'n fijn gevoel om op vakantie te gaan met de geruststelling dat de zorg voor je huisdieren in de bekwame handen van professionals ligt.
Daphna de Wit
assistente
Dierenkliniek Leeuwendael
